Egocentriska människor

Ibland (ofta) funderar jag över hur människor är funtade. Nu pratar jag om de människor som är så otroligt egocentriska att de tappar sina vänner pga. av det. En f.d vän till min har jag nyligen sagt upp kontakten med pga. av respektlöst beteende gentemot mig och en kris jag haft i mitt liv tidigare. Jag tänker inte skriva ut namn eller citat från denna människan för jag tycker det är fel att hänga ut någon i sin blogg på det sättet.

Men denna människan kommer inte förekomma i mitt liv längre.

Jag gör såhär ibland, "rensar" bort de som inte lever upp till mina "krav" som jag har på mina kompisar. På så sätt har man nästan aldrig folk i sitt liv som endast tar energi, utan de som bara ger och tar energi. En fin balans helt enkelt. Jag kollade btw en gång när denna människa ringde mig, hur många minuter av 20 hon pratade om sig själv, och det var utan att överdriva ca 15. Av 20. Så... Ja.. jag vet inte, jag orkar inte med sånt helt enkelt?! Haha.

Nåväl nog om det! Jag har haft en jättebra helg, min karl har klippt sig och det blev superfint. Just nu ligger han här brevid mig och ser på reklam på tv. Jätteintressant. Jag bloggar (no shit) och snart ska vi iväg på affären och köpa nå midddag tills ikväll. Jag mår riktigt bra, och han med. Han sa tillåmed igår i bilen att "jag mår så otroligt bra just nu, att jag tror att något hemskt kommer hända mig."

Jag tänker inte så längre, utan jag njuter bara av varenda dag vi får tillsammans.





jag och min syster.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0