Ser ljus i allt det mörka

Sitter just nu hos min mamma. Balkongdörren är vidöppen och ute är det en strålande skön sen-sommar kväll där solen värmer men det är ändå svalt ute. Kan känna nu att jag börjat få tillbaks lite livsglädje, har börjat gå ordning i lägenheten på riktigt med Emmas hjälp <3 och bara att ha någon att prata med om allt skit som händer i världen är helt underbart. Jag trivs med att bo med någon!
Nästa vecka börjar jag på Framnäs och personlig assistent utbildningen, det känns roligt och spännande och jag hoppas att jag ska klara av att fara till skolan varje dag och hålla tiderna osv. Men, det är ju JAG som bestämmer om jag ska klara av det eller inte, ingen annan.
jag tänker mindre och mindre på sebastian, självklart tänker jag på honom varje dag, men det känns inte längre som att mitt hjärta ska sprängas (!) när jag tänker på honom. Har gråtit varje natt i 8-10 dagar så jag tror att mina tårar är slut nu. Har även slutat tänka att jag ska ringa honom eller smsa honom, antar att man "VÄNJER" sig vid att han inte finns med oss längre.
tanken på att dejta börjar ändå locka lite grann, det vore kul att ha någon fin kille att spendera mörka vinterkvällar med nu.. Men, det får ta sin tid.
Jag kan idag säga att jag känner mig riktigt jävla lycklig, på många sätt.
Har haft enorm ångest i mitt bröst de senaste veckorna av olika anledningar (höll på att tappa lägenheten bla.) men nu är allting lungt. Jag älskar att bo på annelund, jag älskar allt folk som finns där och hur enkelt det är att umgås me någon när man känner för det, det är fan bara gå utanför dörren och 20 meter till höger eller vänster så är jag hos mina närmaste vänner.
Helt priceless är det! :D
har även 2 tatueringar på g, ska göra minnestatueringar för min mormor och sebastian.
Blir en ros för mormor, då de sjöng "en stad där rosor aldrig dör" på begravningen, så det blir en fin gadd också, så vet man också vad det betyder för en. för jag hoppas mommo är i en stad där rosor aldrig dör. <3
och för sebastian blir det en text, jag har inte bestämt mig riktigt för vad ännu, men något i stil med att man ska aldrig sluta tro på äkta kärlek, eftersom jag vet att det finns då jag älskade honom i 2 år, oavsett vad han gjrode eller sa mot mig så älskade jag HONOM lika mycket för det, även om man inte alltid älskade hans handlingar..
men tex "never stop beliving"  eller " I move on, but I never forget" ..
Ja ni förstår kanske vad jag e ute efter?
Ni får gärna kommentera och ge förslag? :)
Nu ska jag och mamma äta pizza men jag ska ta en rök å dricka upp mitt kaffe först.
Today is a good day!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Always Love with Passion.

2011-08-15 @ 17:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0